söndag 12 april 2009

Har en hund hos mej!

Sorry.. var ett tag sen sist. Men nu är jag iaf hemma i Övik å slöar under påsklovet. Har hämtat en tik på 6,5 år som jag kanske ska vara fodervärd åt lite innan sommarn eller så om jag vill. Hon heter Zita och är mest en blandning mellan zaluki och border collie (men även gråhund och labrador).

Jag måste säga att trist nog har jag aldrig stött på en lugnare hund. Hon märks nästan aldrig av inne, säger inget och tycker om att sova enskilt. Svarde inte ens på lek och frisbee ute. Man vill bara hitta ett sätt att få igång henne, så hon får ha roligt! Men det känns ju fel att klaga då hon verkligen är lättsam och supersnäll:) Jag får se hur jag gör om jag tar med henne till Umeå ett tag sedan.. Pappa vill jag ska lämna tillbaka henne redan imorn, men jag vill ha henne hela lovet iaf! Ska försöka se till så det blir så:) Glad påsk på er alla!

2 kommentarer:

Nicole sa...

Din far verkar inte gilla några dina hundplaner;)

Åsa sa...

Nä han är ganska motig på det området;).. Men han är duktig på att ge henne korv iaf.